Ciasteczka owsiane z orzechami

Przyznam, że największym miłośnikiem ciastek owsianych u nas jestem ja. Po prostu nie mogę bez nich żyć. Swojego czasu mieszałam różne przepisy, kombinowałam różne składniki i proporcje, aby osiągnąć przepis idealny. Efekty bywały różne. Ciastka w każdym razie były zawsze zjedzone. No dobra, głównie jadłam je ja, ale zawsze ze smakiem. Podzielę się przepisem, który może ideałem jeszcze nie jest, ale ciastka wychodzą naprawdę smaczne. W przepisie wszystkie składniki są bardzo zdrowe i wartościowe dla organizmu. Ciastka nadadzą się zarówno dla łasuchów jak i dla dbających o formę i figurę. 
Polecam spróbować i proszę podzielić się wrażeniami.

Ciasteczka owsiane z orzechami

Składniki:
  • 4 szklanki płatków owsianych,
  • 3 szklanki mąki pszennej krupczatki,
  • ¾ szklanki cukru brązowego,
  • 2 łyżki miodu (polecam gryczany),
  • łyżeczka sody,
  • łyżka cynamonu
  • 3 jajka,
  • 5 łyżek jogurtu naturalnego,
  • szklanka orzechów włoskich (ok.100 g),
  • szklanka żurawiny lub rodzynek;

W garnku roztopić masło.
Do miski wsypać płatki owsiane, mąkę, cukier, sodę i cynamon.
Dodać roztopione masło, wymieszane jajka oraz 5 łyżek jogurtu. Wymieszać.


Wsypać orzechy i żurawinę. Ciasto zagnieść. 


W razie potrzeby, tzn. jakby było za suche dodać jeszcze jedną lub dwie łyżki jogurtu.
Formować kulki i rozpłaszczać na blaszce wyłożonej papierem.


Piec około 15-20 minut (do zrumienienia) w temperaturze około 175 st. C.
Wychodzi około 22  dużych ciastek. Ja piekę na dwie tury.


Komentarze