Ciasto czekoladowe z jabłkami i bakaliami

Przepis podarowała mi moja Teściowa jako "japoński jabłecznik". Nie jestem tylko pewna nazwy, bo  w internecie pod hasłem „japoński jabłecznik” czegoś takiego nie znalazłam. Mimo wszystko jakby tego ciasta nie nazywać smakuje wybornie. Znakomicie nada się na wypiek jesienią i zimą. Nie bardzo wiem do czego go porównać, może do piernika z jabłkami.  Robi się jak wszystko u mnie prosto i nie ma co się nie udać. Zachęcam do upieczenia.

Ciasto czekoladowe z jabłkami i bakaliami

Składniki:
  • 6 jajek,
  •  1 i 1/3 szklanki oleju,
  • 1 i ¼ szklanki cukru,
  • 3 szklanki maki pszennej,
  • 4 łyżki kakao,
  • 1 łyżeczka sody,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • szklanka żurawiny suszonej,
  •  szklanka orzechów włoskich,
  • 8 średnich jabłek,
  • cukier puder do posypania ciasta;

Jajka zmiksować z cukrem i dolać olej. Wymieszać.
Do dokładnie wymieszanej masy dodać: mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao oraz cynamon. 


Dokładnie wymieszać.
Do masy dodać żurawinę oraz orzechy.


Wymieszać, ale tym razem już łyżką. Masę odstawić na chwilkę. Umyć i obrać jabłka, następnie kroić w kostkę i wrzucać do ciasta.


Jabłka wmieszać w ciasto. Nie będzie to proste ze względu na ich ilość, ale do wykonania. Wymieszane ciasto z owocami przełożyć do dużej blachy (wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem). Mi jakoś tak pasowała okrągła blaszka.


Piec około 50 minut w temperaturze 175 st.C.
Gdy wystygnie posypać cukrem pudrem. Można go wymieszać z cynamonem. Smacznego.

Komentarze