Mleczna kanapka

Moja córka Maja, chyba jak każde dziecko uwielbia kinder kanapkę. Druga córka zapewne wkrótce do niej dołączy. Zresztą nie oszukując się zarówno ja jak i mój mąż także tej małej kanapki sobie nie odmówimy. Pewnego dnia czytając kolejny raz skład tego smakołyku doszłam do wniosku, że trzeba spróbować zrobić coś podobnego w domu. Poszperałam na różnych blogach jak przygotować krem. Okazało się, że niektórzy robią go z serka mascarpone, inni z mleka w proszku. Zdecydowałam się na drugą opcje. Biszkopt zrobiłam według mojego wypróbowanego przepisu – zawsze się udaje. Całość polałam mleczna czekoladą. Nie do końca tak było w oryginale, ale jakoś trzeba uatrakcyjnić. To co mi wyszło było naprawdę niezłe. W nadzieniu dominuje smak mleka w proszku. Ciasto trzeba trzymać w lodówce i z każdym dniem, kiedy tam stoi zyskuje na smaku. Zachęcam do wypróbowania poniższego przepisu.

Mleczna kanapka

Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek,
  • 1,5 szklanki cukru,
  • 2 szklanki maki,
  • 2 łyżki kakao,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 6 łyżek oleju;
Składniki nadzienia:
  • ½ szklanki mleka,
  • ¾ szklanki cukru,
  • 4 łyżki cukru waniliowego,
  • 200 g masła,
  • 2 szklanki mleka w proszku;
Jajka ubić z cukrem. Dodać resztę składników z biszkoptu  i zmiksować. Piec około 20 – 25 minut w temperaturze 180 st. C.


Upieczony biszkopt przestudzić, a następnie przekroić.
Zagotować mleko z cukrem. Przestudzić. Masło utrzeć na puszystą masę. Do masła dodawać naprzemiennie mleko z cukrem i mleko w proszku miksując.
Masą przełożyć ciasto.


Mleczną czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Polecam używać dwóch ganków. W większym zagotować wodę, w mniejszym nałożonym na ten większy rozpuszczać czekoladę. W trakcie rozpuszczania podlewać odrobiną mleka.


Ciasto polać czekoladą i włożyć do lodówki. Przed podaniem schłodzić najlepiej przez całą noc.


Przepis na środek kanapki użyczyłam sobie z bloga z-milosci-do-slodkosci.blogspot.com.

Komentarze

  1. Świetna kanapka. Jeszcze jej nie robiłam, ale chętnie spróbuję. Myślę, że moim chłopakom posmakuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę polecam. Posmakuje i małym i dużym :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz