Naleśniki z serem i truskawkami

Naleśników chyba nikomu rekomendować nie trzeba. Myślę, że każdy lubi je od dzieciństwa. Ja przyznam się szczerze, że nauczyłam się je robić dosyć późno. Zawsze zbyt szybko zniechęcałam się, że nie wychodziło mi tak idealnie smażenie jak mojej Mamie. Gdy miała urodzić się moja pierwsza córeczka uparłam się i okazało się, że jest to banalnie proste danie. W końcu przyszła mama musi umieć usmażyć dziecku naleśniki. Zupełnie nieważne było, że dziecko jeszcze przez jakieś dwa lata nie było nimi zainteresowane. Mama była już gotowa.
Podstawę do udanego usmażenia naleśników stanowi dobra, nie zużyta za bardzo patelnia. Wcale nie musi być specjalna do naleśników, no chyba, że ktoś ma na tyle dużą kuchnie i mu się wszystko w niej pomieści. Przed usmażeniem pierwszego naleśnika smaruję całą patelnie olejem. Pierwszy placek jest najmniej ładny, ale reszta wygląda już elegancko.

Naleśniki z serem i truskawkami

Składniki na ciasto naleśnikowe:
  • 2 szklanki mąki (ja używam orkiszowej, ale pszenna jak najbardziej się nadaje),
  • 2 łyżeczki cukru pudru,
  • 4 jajka,
  • 2,5 szklanki mleka,
  • szczypta soli,
  • 4 łyżki oleju (używam rzepakowego);
Składniki nadzienia:
  • około 1 kg twarożku sernikowego,
  • 1 szklanka cukru pudru,
  • 2 łyżki cukru waniliowego ;
Dodatkowo:
  • 1/2 kg truskawek,
  • 3 łyżki cukru;

Mąkę przesypać do miski, dodać cukier, jajka, mleko i szczyptę soli. Wszystko zmiksować. Ciasto przykryć i odstawić na około 30 minut.

W międzyczasie czasie przygotować masę serową. Połączyć ser z cukrem i wymieszać.

Umyte i pozbawione szypułek truskawki zblendować dodając do nich cukier.

Przed smażeniem naleśników dodać olej i wymieszać.

Zimną patelnie wysmarować olejem, rozgrzać. Ciasto nakładać na patelnie łyżką wazową. Ja posiadam akurat taką niezbyt dużą. Po napełnieniu jej ciastem i rozprowadzeniu po patelni wychodzi idealnie nie za gruby naleśnik. Smażyć z obu stron po kilka minut.

Usmażenie naleśników z powyższych proporcji zajmuje ponad godzinę.

Jak już wszystko jest usmażone smarujemy każdy naleśnik masą serowa i zawijamy w rulon lub w trójkąt. Gotowe naleśniki nakładać na talerze i polewać musem truskawkowym.

Z powyższych proporcji mogą się najeść minimum 4 osoby.




Komentarze