Wafle z czekoladą

To jest przysmak, który być może pamiętacie z czasów PRL-u. Swoją drogą wyrazy uznania dla pań, które wtedy robiły coś z niczego. Przyznam, że niektóre z tych przepisów są po prostu kultowe. Tak to jest z tymi waflami właśnie. Mimo ogromu wafli wszelakich w sklepach żadne nie smakują tak wybornie. Na wszelkich towarzyskich spotkaniach znikają jako pierwsze. W oryginalnym przepisie była margaryna, ja zastąpiłam ja masłem ze względu na obecność tłuszczów trans. Większość osób używa zwykłego mleka w proszku, ja zdecydowanie wolę to mleko z grudkami, bo one tak cudnie chrupią.

Wafle z czekoladą

Składniki:
  • 1 i ½ kostki masła lub margaryny,
  • 3 szklanki cukru,
  • 3/4 szklanki wody,
  • 3 łyżki kakao
  • paczka mleka w proszku (ja stosuję granulowane),
  • paczka wafli;
Do garnka wrzucić masło/margarynę, cukier, kakao, zalać wodą. Zagotować.
Gotując trzeba co chwilę mieszać, inaczej garnek do wyrzucenia. Po zagotowaniu garnek zdjąć  z ognia i po upływie jakichś 5 minut wsypać mleko w proszku. Wymieszać.


Ciepłą masę nakładać na wafle. Rozsmarować na waflu, przykryć kolejnym, rozsmarować następna porcję. Przy powyższych proporcjach wykorzystałam ostatnio całe opakowanie – 5 wafli.


Jak już wszystkie wafle będą wysmarowane masa czekoladową trzeba pokroić na mniejsze kawałki. Ja najbardziej lubię trójkątne wafle.


Konsumować można od razu.

Komentarze