Wróżkowe babeczki

Przepis pochodzi z książki mojej córeczki Mai. Okropnie mnie męczyła, żebyśmy takie właśnie babeczki upiekły. Dla mnie składniki wydawały się takie zwyczajne, więc uznałam, że nie będą szczególnie smaczne. Nie mogłam jednak odmówić dziecku. Zakupiłam wiec specjalne silikonowe foremki i bez szczególnego zapału przystąpiłyśmy do pieczenia. Babeczki robi się bez użycia miksera i naprawdę szybko. Do tego smakują niesamowicie. Nie wiem dlaczego, ale ciasto ma fantastyczny smaczek, a dodatkowo czekolada z posypką, dodaje atrakcyjnego wyglądu. Koniecznie trzeba kupić dobrej jakości czekoladę.
Od tego czasu zasmakowaliśmy wszyscy w muffinach i babeczkach.

Wróżkowe babeczki

Składniki:
  • 2 jajka,
  • 1 szklanka cukru,
  • 1,5 szklanki maki pszennej,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 110 g masła,
  • tabliczka ulubionej czekolady,
  • posypka kolorowa;

W garnku rozpuścić masło. Do masła wsypać cukier. Wymieszać.


Następnie dodać mąkę i proszek do pieczenia. Wymieszać. W oddzielnym naczyniu roztrzepać jajka i dodać do ciasta.


Całość wymieszać łyżką. Powstała masa będzie miała taka dosyć ciężką i zbitą konsystencje.



Ciasto przenosić  łyżką do foremek. Wypełniać  ¾ foremki.


Z powyższej porcji ciasta mi wychodzi 12 babeczek.
Piecze się je około 15-20 minut w temperaturze 175 st .C.
Po upieczeniu babeczki wyjmujemy z piekarnika.
Czekoladę łamiemy na małe kosteczki i rozpuszczamy w gorącej kąpieli, czyli np. miseczkę z czekoladą wstawiamy do garnka z wrzątkiem. Czekoladę rozpuszczamy, ja podlewam ją zawsze odrobinę mleka. 


Rozpuszczoną czekoladę przelewamy na babeczki, a następnie póki polewa jest ciepła posypujemy ją kolorową posypką.
My z Mają wykombinowałyśmy jeszcze kakaową wersje powyższych babeczek. Wystarczy w I etapie, czyli przy rozpuszczaniu masła dodać 2 czubate łyżeczki kakao. Cała reszta przebiega już zgodnie z przepisem.
My do kakaowych babeczek używamy białej czekolady i ciemnej posypki. Trzeba pamiętać, że biała czekolada szybko zastyga, więc tutaj trzeba błyskawicznie działać z polewą i posypką.


Nie jestem w stanie podać nazwy książeczki, w której ten przepis znalazłyśmy. Książeczka przepadła przepis w oryginalnej nazwie został.

Komentarze