Babeczki z borówkami/jagodami

Jedliśmy w zeszłym roku pyszne mini jagodzianki z lokalnej piekarni, w których oprócz jagód był krem śmietanowy. Były niesamowite, po prostu pyszne. Ostatnio przyszło mi do głowy wykombinowanie babeczki na ten wzór.  Z tym, że nie z ciasta drożdżowego, bo jakoś nie mam do niego cierpliwości i czasu. Kombinowałam też żeby masę śmietanową zastąpić czymś lżejszym. Zamiast  śmietany użyłam naszego ulubionego serka waniliowego. Jagody zastąpiłam borówkami amerykańskimi, których kupiłam za dużo i jakoś trzeba było je spożytkować. Dzieło przypadku, ale …wyszło smacznie, nawet bardzo. W sumie też mocno odbiegłam od pierwowzoru, ale i tak nam smakowało. Zapraszam do wypróbowania.

Babeczki z borówkami
Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki,
  • ¾ szklanki cukru,
  • 3 łyżki cukru waniliowego,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 szklanka mleka
  • ½ szklanki oleju,
  • 2 jajka,
  • 200 ml serka waniliowego homogenizowanego,
  • 250 g borówek amerykańskich lub jagód,
  • cukier puder do posypania;
Mąkę, cukier, proszek do pieczenia wymieszać w misce.
W drugim naczyniu wymieszać jajka, mleko i olej.


Mokre składniki wlać do suchych i wymieszać.


Przygotować około 15 foremek do babeczek. Na dnie każdej przelać warstwę ciasta. Następnie układać łyżkę serka i kilka borówek/jagód. Na koniec przykrywać ciastem.


Piec około 20 minut w temperaturze 180 st. C


Gdy ostygną posypać cukrem pudrem i gotowe :)


Komentarze