Ciasteczka z sezamem

Ja jestem po prostu ciasteczkowym potworem. Od zawsze uwielbiałam ciastka jeść, a od jakiegoś czasu polubiłam także je piec. Podoba mi się kombinowanie składników, dodatków i cały proces tworzenia tych maleńkich, słodkich smakołyków. Takie własnoręcznie upieczone ciastka mogą być smacznym poczęstunkiem dla gości. Idealnie nadadzą się też jako słodki upominek, gdy my wybieramy się z wizyta do przyjaciół lub znajomych. Słowem każdy pretekst dobry, żeby upiec ciasteczka. Zapraszam po przepis na maślane ciasteczka z sezamem.

Ciasteczka z sezamem
Składniki:
  • kostka masła (w temperaturze pokojowej),
  • ¾ szklanki cukru brązowego,
  • 1 jajko,
  • łyżka aromatu waniliowego (samodzielnie zrobionego wódka + laska wanilii, odstawione na minimum 4 tygodnie) lub 2 łyżki cukru waniliowego (polecam samodzielnie zrobiony)
  • 1 i 1/2 szklanki mąki krupczatki,
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 1 i 1/4 sezamu;
 Masło utrzeć z cukrem na puszysta masę. Dodać jajko i aromat lub cukier waniliowy. Dobrze zmiksować.


Następnie cały czas miksując  stopniowo dosypywać mąkę zmieszana z sodą oraz ½ szklanki sezamu.


Z ciasta formować kuleczki, rozpłaszczać je i obtaczać w pozostałym sezamie.



Układając na blachę zachować spore odstępy miedzy ciastkami, gdyż ciasto przy pieczeniu ma tendencje do rozlewania się. 


Najlepiej skorzystać z foremek do ciasteczek.


Piec około 10 minut w temperaturze 190 st. C.
Z powyższych proporcji wyszło  15 dużych ciastek i 22 małe.




Komentarze