Sernik na zimno z malinami

Myślę, że nikomu nie trzeba jakoś szczególnie rekomendować sernika na zimno. Pyszne ciacho, w dodatku nie wymaga pieczenia.  Zrobić je może każdy, nawet totalny amator. Wariacji w smakach serników jest całe mnóstwo. Ja tu zaprezentuję  ot taki zwykły sernik na niesamowitym czekoladowym spodzie i z malinową górą.
Do spodu trzeba użyć czekoladowego kremu dobrej jakości, ewentualnie takiego  którego smak Wam odpowiada. Nie pamiętam, z jakiej strony internetowej wzięłam przepis na ten właśnie spód (było to jakiś czas temu), więc niestety nie jestem w stanie powołać się na źródło. Zwiększyłam tylko ilość użytych składników, gdyż zawsze używam dużej okrągłej blachy do ciast (średnica 27 cm).
Środek jest zwyczajny – twaróg, śmietana i biała czekolada. Można się pokusić o użycie białej karmelowej czekolady.  Choć ja przyznam szczerze, że mam za słabo rozwinięte kubki smakowe i karmelu nie wyczuwałam. Mój mąż natomiast twierdził, że karmel był delikatnie obecny.
Górę wykombinowałam, trochę z lenistwa, bo przecież ładne ułożenie malin i zalanie ich galaretką byłoby bardziej skomplikowane niż zmiksowanie owoców i połączenie z żelatyną.
Wyszło tak: na spodzie bardzo słodko, w środku śmietanowo-twarożkowo, a na górze lekko kwaśne. Interesująco?

Sernik na zimno z malinami
Składniki:
spód:
  • ok. 200 g sucharów,
  • ok. 350 g  kremu czekoladowo-orzechowego;
masa serowa:
  • ok. 1,4 kg twarogu sernikowego (kilogramowe wiaderko + mniejsze opakowanie),
  • 300 ml śmietany kremówki,
  • 3 łyżki żelatyny,
  • 1 szklanka cukru pudru,
  • 100 g białej czekolady;
wierzch:
  • ok 500 g malin (standardowy koszyk),
  • 3 łyżeczki żelatyny;

Sucharki rozgnieść tłuczkiem. Jak już będą sproszkowane, dodać krem czekoladowy i dokładnie wymieszać. 


Masę wyłożyć  na okrągłą blachę i dociskać łyżką.


Wstawić do lodówki.
W między czasie w rondelku / garnku podgrzać  250 ml śmietany. Po chwili do ciepłej śmietany dodać żelatynę i dokładnie rozpuścić, cały czas mieszając.


Odstawić na chwilę.
W drugim garnku rozpuścić czekoladę z dodatkiem pozostałej śmietanki (50 ml).


W dużej misce połączyć twaróg z cukrem. Wlać rozpuszczoną czekoladę. 



Wszystko zmiksować. Następnie dodać przestudzoną śmietanę z żelatyną.
Masę wyłożyć na czekoladowy spód i wstawić do lodówki do stężenia. Ja zostawiam na całą noc.
Następnego dnia w ciepłej wodzie rozpuścić żelatynę. Opłukane maliny zmiksować blenderem.



Następnie połączyć z żelatyną. Tak przygotowaną galaretkę wylać na masę serową i zostawić w lodówce do stężenia. Po około 3-4 godzinach  jest już gotowe.





Komentarze

  1. Przepyszny ten serniczek, musze koniecznie zrobic :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) i polecam. Spód sernika jest świetną bazą pod wszelkie inne ciasta na zimno.

      Usuń

Prześlij komentarz