Ciasto z gruszkami

Ten przepis znalazłam w internecie, gdy nasza Majcia była jeszcze niemowlaczkiem, a ja jako matka karmiąca mogłam zrezygnować z wielu rzeczy, ale nie ze słodyczy. Piekłam wtedy sporo i w sumie tak mi zostało. Pamiętam, że było zapisane, że to ciasto pochodzi z Włoch i że można jej jeść nawet na ciepło. Niestety nie powołam się na stronę internetową, z której przepis ściągnęłam. Najnormalniej w świecie wypróbowałam, ciasto posmakowało, przepis zapisałam i tyle. W każdym razie odrobinę pozmieniałam i ciasto uczyniłam bardzo wartościowym. Cukier biały zastąpiłam trzcinowym, a mąkę pszenną wymieniłam na pełnoziarnistą.  
Jak to u mnie bywa zrobienie ciasta zajmuje tylko chwilkę, wykonanie jest dziecinnie proste, a ciacho pyszne. Wypróbuj koniecznie:

ciasto z gruszkami

Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • ½ łyżeczki sody,
  • 200 g masła,
  • 1,5 szklanki cukru trzcinowego (1 szklanka wystarczy jeśli preferuje się mniej słodkie wypieki)+1-2 łyżki do posypania,
  • 1 łyżeczka imbiru,
  • 3 jajka,
  • 2-3 sztuki gruszek;

Mąkę wsypać do miski, dodać proszek do pieczenia, sodę, 180 g pokrojonego masła, cukier, imbir oraz roztrzepane jajka.


Całość ubić mikserem na jednolitą masę. Przestać miksować jak tylko wszystkie składniki się połączą.


Ciasto przełożyć do formy keksówki i układać na nim plasterki gruszek, wbijając je nieco w masę. Całość obłożyć  kawałkami masła oraz posypać brązowym cukrem. Nada to chrupkości górze ciasta.


Piec w temperaturze 175 st. C  przez około 40-45 minut. 


Komentarze