Kuleczki z płatków owsianych

O zaletach i właściwościach płatków owsianych można by napisać cały esej. Nie czas to jednak i nie miejsce na to. W telegraficznym skrócie podam tylko, że płatki owsiane mają właściwości odmładzające, odchudzające i regenerujące. Dodają nam sił i witalności. Wspomagają naszą pamięć, przeciwdziałają zmęczeniu i uspokajają. Warto je jeść w każdym wieku. Na szczęście cała nasza rodzina uwielbia owsiankę. Jednak, aby nasza dieta nie była zbyt monotonna wyszukuje coraz to nowe pomysły na wykorzystanie płatków owsianych. Przeróżne ciasteczka, batoniki, a ostatnio te oto kuleczki. Przepis znalazłam w książce „Pieczenie jest łatwe” Reader’s Digest pod nazwą „makaroniki z płatków owsianych”. Pewnie się czepiam, ale na makaroniki takie kuleczki mi nie wyglądają stąd przezwałam je inaczej. Pozwiększałam gramatury, bo jak już się bawić to na całego, a nie z 1/3 kostki masła. Powiem szczerze to co z tego wyszło przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Te kuleczki są przepyszne. Wzbogacone cynamonem i odrobiną mielonych goździków, z dodatkiem suszonych owoców smakują bajecznie. Serio są niesamowite. Gdyby to było tylko moje zdanie było by mało wiarygodne, bo ten kto śledzi bloga już się zorientował, że do płatków owsianych pałam jakąś taka dziwna miłością i zjem je ze smakiem wkomponowane w niemalże wszystko. Te kuleczki smakowały wszystkim z nas. Zresztą co ja tu będę pisać i zachwalać. Zrób i przekonaj się osobiście.

kuleczki z płatków owsianych
Składniki:
  • 200 g masła,
  • 4 szklanki pełnoziarnistych płatków owsianych,
  • około 200 g suszonych owoców – mango i ananas,
  • 3 jajka,
  • ¾ szklanki brązowego cukru,
  • 3 łyżeczki cukru waniliowego,
  • łyżeczka cynamonu,
  • 1/3 łyżeczki mielonych goździków,
  • szczypta soli;
Masło roztopić na dużej patelni. Wsypać płatki owsiane i stale mieszając, wyprażyć  je. Odstawić do ostudzenia.


Ananasa i mango pokroić drobno nożem.
Jajko ubić mikserem  z cukrem, cynamonem oraz goździkami, cukrem waniliowym i solą na puszysta masę. 


Dodać uprażone płatki owsiane oraz pokrojone owoce. Wymieszać.


Z masy formować niewielkie kulki i układać w odstępach około 4 cm na wyłożonej papierem blaszce.


Gdy kiepsko się lepią wystarczy zmoczyć ręce zimną wodą i dzięki temu formowanie kulek będzie łatwiejsze.
Piec na dwie tury po około 20 minut w temperaturze 150 st. C.
Wychodzi około 31 sztuk.

Komentarze