Babeczki z krówką

O wersje czekoladową babeczek upomniała się Maja, a ja ucieszona z tego powodu odkopałam w głowie nasz pomysł na babeczki z masą kajmakową. Ciasto standardowe jak na muffiny robione metodą mieszania składników mokrych i suchych. W środku ciasta łyżeczka masy krówkowej z puszki. Przypominam, że dobrze jest czytać etykiety,bo dzięki temu można kupić puszkę z całkiem przyzwoitym składem. Całość miała być oblana zagotowaną z mlekiem pozostałą masą kajmakową. Jednak po obdzieleniu łyżeczką kajmaku 19 babeczek zostało go w puszce niewiele. Ja jeszcze jak na złość dodałam za dużo mleka podgrzewając i całość była zbyt rzadka, żeby się utrzymać jako polewa. Dorzuciłam więc 50 g czekolady, co świetnie zagęściło polewę. Wyszło czekoladowo - kajmakowo, czyli najlepiej. Pierwszego dnia babeczki smakowały cudnie, drugiego bajecznie, a trzeciego (sama jestem w szoku, że na tak długo starczyły) były obłędne. Czekolada i kajmak w polewie fantastycznie się przeniknęły. Polecamy wypróbować :)

babeczki z krówką
Składniki:
ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • ¾ szklanki cukru,
  • 3 czubate łyżeczki kakao,
  • 2 jajka,
  • szklanka mleka,
  • ½ szklanki oleju;
dodatkowo:
  • puszka masy kajmakowej;
  • 2-3 łyżki mleka,
  • 50 g czekolady mlecznej lub deserowej;

W jednym naczyniu połączyć mąkę, proszek do pieczenia, cukier oraz kakao. Zamieszać.  Do miski wbić jajka, wlać mleko. Zamieszać. Wlać olej i ponownie zamieszać.


Do miski z mokrymi składnikami wsypać suche i zamieszać do połączenia produktów.


Do formy na muffiny nakładać kolejno łyżkę ciasta, czubatą łyżeczkę masy kajmakowej i uzupełniać ciastem do wysokości około ¾ formy.


Wyszło mi z tego 19 babeczek.
Piec w temperaturze 175 st. C przez około 20-25 minut.


Po wyjęciu i ostudzeniu babeczek przygotować polewę.
Do garnka lub rondelka przełożyć pozostałą w puszce masę kajmakową, wlać 3 łyżki mleka. Podgrzewać mieszając. Po chwili dodać podzielona na kostki czekoladę. Poczekać aż się rozpuści i energicznie mieszać, aby uzyskać jednolitą polewę. 


Tak przygotowaną polewą udekorować babeczki. Poczekać do wystygnięcia i brać się do jedzenia. :-)


Komentarze