Ciasto czarno-białe

Wyjątkowo prosty przepis na efektowne i bardzo smaczne ciasto. Idealny do wykorzystania, gdy chce się przygotować coś pysznego, a nie ma na to wiele czasu. Śmiem twierdzić, że totalny nowicjusz da sobie radę z tym ciastem.
Pomysł na ciasto czarno - białe przyszedł mi, gdy zasmakowałam w wykorzystanym tu kremie. Zapewne nie powinnam zdradzać więcej szczegółów, ale co tam. Umiem się przyznać do tego, że nie zawsze wszystkie ciasta mi się upieką jak należy. Ten krem po raz pierwszy przygotowywałam jako nadzienie i wierzch do ciasta dyniowego. Ciasto dyniowe totalnie mi nie wyszło. Smakowało jedynie naszej "niemowlaczce", której ogromy apetyt na moje wypieki zaczyna mnie niepokoić.
W każdym razie krem uznaliśmy zgodnie za fantastyczny. Mogłabym go jeść łyżeczką, tak jak czasem pałaszuje się krem czekoladowy ze słoika. Jest lekki, kremowy, wręcz niebiański. I to mimo, że zawiera masło. Pychota.
Początkowo myślałam o zestawieniu tego kremu z murzynkiem. Później jednak doszłam do wniosku, że najłatwiej będzie wykorzystać przepis na muffiny kakaowe i upiec z niego ciasto. Ciasto robi się w 5 minut. Po upieczeniu trzeba je ostudzić, bo gdy krem wyłożymy na ciepłe to najpewniej popłynie. Zrobienie kremu to też jakieś 5 minut. Wysmarowane ciasto trzeba schłodzić w lodówce i deser gotowy.

ciasto czarno-białe
Składniki:
ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej,
  • ¾ szklanki cukru,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 3 łyżki kakao,
  • 2 jajka,
  • 1 szklanka mleka,
  • ½ szklanki oleju;
krem:
  • 150 – 200 g serka lekko słonego (np. almette, twój smak piątnicy),
  • 100 g masła,
  • ¾ szklanki cukru pudru;

W jednym naczyniu wymieszać wszystkie suche składniki ciasta, a więc mąkę, proszek do pieczenia, cukier i kakao.
W drugim naczyniu wymieszać mokre składniki  jajka, mleko i na końcu olej.


Do mokrych składników wsypać suche i wymieszać szybko łyżką do połączenia.

Ciasto przelać do formy (20 x 11 cm). Piec około 40 minut w temperaturze 175 st. C.
Po upieczeniu ciasto ostudzić, a gdy będzie już zimne można zabrać się za przygotowanie kremu.
Masło z cukrem ubić mikserem. Następnie dodać serek.


Miksować do idealnego połączenia składników.
Ciasto przekroić na dwie części. Wysmarować jedną część ciasta kremem.


Przykryć drugą. Pozostałym kremem wysmarować ciasto z wierzchu i po bokach. Nasze wyglądem przypomina auto schowane pod pokrowcem.


Wstawić do lodówki i chłodzić minimum 3 godziny. Smacznego.

Komentarze

Prześlij komentarz