Magiczne ciasto

To podobno bardzo popularne ciasto, a ja jakoś o nim wcześniej nie słyszałam. Dopiero niedawno przeglądając wiadomości na gazeta.pl zobaczyłam nagłówek magic cake. Zajrzałam tam, artykuł przeczytałam i postanowiłam sama sprawdzić jak to jest z tym ciastem. Cała magia polega na tym, że z bardzo prostych składników połączonych ze sobą i tworzących jedną dosyć płynną masę po upieczeniu i schłodzeniu powstaje trzywarstwowe ciasto. Wierzyć się nie chce, ale to prawda. Na spodzie jest ciasto(takie nieco gumowate) w środku krem budyniowy i  na górze znów ciasto podobne do biszkoptu. To co istotne, żeby ciasto się udało wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej. Po upieczeniu i wystudzeniu ciasto trzeba włożyć na minimum 7 godzin do lodówki. Fajna zabawa. Zaznaczam, że bardzo ostrożnie trzeba masę miksować po dodaniu mleka, bo wówczas jest bardzo rzadka. W artykule był zaprezentowany patent z talerzykiem jednorazowym. Należy wykroić w nim otworki na trzepaczki miksera i przysłonić talerzem miskę. Ja talerzyka nie miałam, tylko ostrożnie miksowałam i też było bez większego chlapania. Natomiast jeśli chodzi o smak to owszem niezły. Dobrze ciasto wzbogacić domowym cukrem waniliowym, który nada dominujący smak wanilii właśnie. Mi osobiście smak ciasta kojarzył się z karpatką. Zjedliśmy z apetytem. Myślę, że warto choć raz przepis wypróbować i przekonać się samemu. Nie polecam jednak tego ciasta do zaserwowania gościom, bo może okazać się zbyt banalne. Jest to naszym zdaniem dobra opcja na niedzielne ciacho w gronie domowników. Najlepiej, żeby wszyscy widzieli jak prosto się je robi. Na koniec dodam, że u nas wyszedł bardziej placek. Użyłam blachy o wymiarach 22 na 31 cm i była zdecydowanie za duża. Do takiej blachy trzeba podwoić składniki.

magiczne ciasto
Składniki:
  • 100 g masła,
  • 4 jajka,
  • ¾ szklanki cukru pudru,
  • 2 łyżki cukru waniliowego,
  • ¾ szklanki maki,
  • 2 szklanki mleka,
  • cukier puder do posypania - 3 łyżki;

Masło rozpuścić. Odstawić.


Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić ze szczypta soli na sztywną pianę.


Do żółtek dodać cukier puder i cukier waniliowy i ubić na naprawdę puszystą masę.


Dodać stopione masło i miksować. Następnie dodać mąkę i dokładnie połączyć składniki.


Do ciasta wlać lekko podgrzane mleko i delikatnie wymieszać mikserem.


Na samym końcu przekładać w trzech turach pianę ubitą z białek. Po każdej turze dokładnie mieszać, najlepiej ręcznie.


Płynne ciasto przelać do wyłożonej papierem blachy i piec około 20 minut w temperaturze 160 st. C.


Na kolejne 30 minut pieczenia obniżyć temperaturę do 140 st.
Po ostudzeniu ciasto przenieść do lodówki i chłodzić minimum 7 godzin. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Komentarze

  1. Uwielbiam takie budyniowe ciasta! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są smaczne to fakt. Szczególnie jak przygotowuje się je tak banalnie jak to. :) Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  2. to ciasto jest wszedzie, w koncu bede musiala je zrobic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jest wszędzie to ewidentny znak, że trzeba je zrobić. :-)

      Usuń

Prześlij komentarz