Marcepanowe babeczki z nuttelą

W okresie Świąt Bożego Narodzenia jest do kupienia w pewnym markecie batonik za którym po prostu przepadam. Marcepan oblany czekoladą i nadziewany fantastyczną orzechowo-czekoladowa masą. Uwielbiamy go wszyscy, a najbardziej ja. I właśnie na podobieństwo tego batonika postanowiłam zrobić muffiny. Wykorzystałam przepis na marcepanowe ciasto i nadziałam babeczki nutellą. Zapewne poszłam na skróty, ale prawda jest taka, że kremu tak dobrego jak wspomniana nutella, nie byłabym w stanie zrobić. Wracając do samych babeczek, obsypałam je jeszcze płatkami migdała, żeby nie polewać ich już czekoladą, a jednocześnie, żeby jakoś zacnie się prezentowały. No i prezentowały się i do tego smakowały cudnie. Nutella nie zmienia konsystencji w trakcie pieczenia. To o czym muszę uprzedzić, zdecydowanie lepiej smakują jak poleżakują kilka godzin po upieczeniu. Wyczuwalny jest wówczas zdecydowanie bardziej smak marcepana. Wiem, bo rzuciłam się na jedną taką przekrojoną babeczkę niczym lew na antylopę, ale co zrobić pozowała do zdjęcia taka przekrojona i nęciła. Taka świeża i jeszcze trochę ciepła była pyszna, ale po kilku godzinach to był dopiero smak. Istna rozkosz dla podniebienia. Wypróbuj koniecznie ten przepis.

marcepanowe babeczki z nutellą

Składniki:
  • 200 g masy marcepanowej,
  • 2 jajka,
  • 100 g masła,
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej,
  • 250 ml maślanki,
  • ¾ szklanki cukru,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • około 250 g nutelli,
  • 2 łyżki płatków migdała do dekoracji;

Do miski wrzucić pokrojoną w kostkę masę marcepanową i masło. Wbić jajka i wyrobić mikserem na gładką masę. 


Dodać maślankę i cukier i ponownie wymieszać mikserem do uzyskania puszystej konsystencji.


Na końcu wsypać mąkę i proszek do pieczenia.


Miksować do połączenia składników.
Do foremek nakładać łyżkę ciasta, łyżkę nutelli i uzupełniać ciastem do 2/3 wysokości. 


Posypać płatkami migdała.
Piec w temperaturze 175 st. C przez około 20 minut, do złotobrązowego koloru.

Komentarze