Trufle z orzechami

Jakiś czas temu jadłam pyszne trufle zrobione przez  Teściową. Później przypadkiem widziałam w jakimś programie, jak prosto się je przygotowuje. Nie spisałam jednak proporcji składników i jakoś tak ociężale zbierałam się do odwiedzenia właściwej strony w internecie. Wreszcie przepis sam mi się podał opublikowany w moim ulubionym tygodniku telewizyjnym. No i zrobiłam je. Na początek podstawowa receptura z dodatkiem orzechów laskowych. Bez szaleństw, ale jeszcze pokombinuje w tym temacie. Wracając jednak do tych trufli to już te proste nazwałabym poezją smaku. Bierzesz taką kuleczkę obtoczoną kakao. Wkładasz ją do ust i czujesz na początek zacny, gorzki smak kakao. Po chwili czujesz słodycz czekolady z dominującym smakiem cynamonu i delikatnie wyczuwalny posmak miodu. Zatopione są w tym wszystkim małe kawałki orzechów laskowych. To co chcesz zrobić po zjedzeniu jednej to wzięcie następnej. Fantastyczna uczta.
Jakby ktoś zastanawiał się po co trufle robić samemu, w czasie takiego ogromu gotowych słodyczy. Odpowiem prosto, bo w tych samodzielnie przygotowanych masz wpływ na składniki. Nie przemęczysz się przygotowując je, a będziesz mieć pewność, że zawarte są tam tylko wartościowe produkty, dlatego polecamy.

trufle z orzechami

Składniki:
  • 200 g gorzkiej czekolady,
  • 2 łyżki masła,
  • 2 łyżki śmietany kremówki,
  • 1 łyżka miodu,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • 40 g pokrojonych orzechów laskowych,
  • około 2 łyżki kakao do obtaczania;

Połamaną czekoladę rozpuścić wraz z masłem w kąpieli wodnej. Najwygodniej użyć dwóch garnków, o takich rozmiarach żeby w większym zmieścił się mniejszy. W większym zagrzać wodę i umieścić w nim mniejszy garnek z czekoladą i masłem.


Gdy składniki będą płynne zestawić garnek.
Do masy dodać śmietanę, miód i cynamon. Wymieszać. Wsypać orzechy i połączyć z masą. 


Garnek wstawić na 1,5 godziny do lodówki.
Następnie wyjąć masę z lodówki. Przy pomocy łyżki nabierać porcję, formować kulki i obtaczać w kakao.


Najlepiej przechowywać w lodówce.


Komentarze

  1. witam niedawno zamiesciłam trufle z piernikami na blogu zapraszam a przepis ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż głupio sie przyznać ale nigdy nie jadłam trufli. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, wcale nie głupio się przyznać. Z tym, że koniecznie trzeba spróbować. :-)

      Usuń
  3. Bardzo lubię trufle, tylko czasami z niewiadomych przyczyn gdzieś mi znika ta czekolada z rondelka:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he he :D Znika, bo zapach roztapianej czekolady jest po prostu obłędny. :-)

      Usuń
  4. Marta - jesteś skarbnicą niesamowitych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ogromnie miło usłyszeć taki komplement. :-)

      Usuń

Prześlij komentarz