Ciasto cytrynowe

Nie jestem szczególną miłośniczką cytryny. Lubię ją głównie jako dodatek do herbaty, czy lukru. I na tym w sumie koniec. Ciasto cytrynowe mnie jednak zachwyciło. I nie tylko mnie, a całą naszą rodzinkę. Postanowiłam je upiec, bo często widywałam w różnych sklepach gotowy wypiek o takiej nazwie. Pomyślałam, że ciasto musi być bardzo łatwe do zrobienia, więc niby po co je kupować z tymi wszystkimi „podejrzanymi” składnikami. Oczywiście miałam racje, przygotowanie tego ciasta to banał. Każdy da rade. Efekt natomiast jest zaskakująco smaczny. Dobrze jest lukrować jeszcze lekko ciepłe ciasto. Dzięki temu lukier wsiąka w górne partie, pozostając jednocześnie także na wierzchu. Fantastyczne orzeźwiające ciasto, idealne do popołudniowej herbaty, czy na wieczór z książka. Kolejny wypiek, który otrzymujemy z podstawowych składników, a okazuje się nieziemsko dobre. Zachęcamy do upieczenia.

ciasto cytrynowe
Składniki:
  • 200 g masła,
  • 4 jajka,
  • 2 szklanki mąki pszennej (340g),
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 cytryna,
  • 1 i ¼ szklanki cukru (250g),
  • 1 i ¼ szklanki cukru pudru (200 g) do lukru;

Cytrynę umyć i sparzyć. Wycisnąć z niej sok, a następnie otrzeć skórkę. Z soku odlać do oddzielnego naczynia (będzie w nim robiony lukier) dwie łyżki. Skórkę zmieszać z pozostałym sokiem i odstawić.
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Następnie dodawać pojedynczo jajka i ubijać przez kilka chwil po każdym. 


Dodać mąkę i proszek. Składniki połączyć. 


Na końcu dodać sok zmieszany ze skórką. Ciasto przełożyć do formy keksówki o długości 25 cm. Piec około 40-45 minut w temperaturze 175 st.C.


Po upieczeniu i lekkim ostudzeniu ciasta przygotować lukier. Do soku przesiać cukier puder. Dokładnie wymieszać. Konsystencja powinna być dosyć gęsta, a kolor białawy. W razie rzadszej masy dodać jeszcze przesianego cukru pudru.

Lukrem polać ciasto. I gotowe. :-)


Komentarze

  1. Uwielbiam to ciasto, z filiżanką herbatki smakuje wybornie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda z filiżanką herbaty komponuje się znakomicie. :-)

      Usuń
  2. chyba sie ciut za mocno przypiekło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko ciut i zupełnie nie wpłynęło na smak. :-)

      Usuń

Prześlij komentarz