Ciasteczka orkiszowo-owsiane

To już druga modyfikacja przepisu, który jakiś czas temu otrzymałam od Teściowej. Ta wersja jest dziełem przypadku, gdyż zapomniałam dodać sody i żurawiny. Przypadki w kuchni to naprawdę fajna sprawa, dzięki nim powstają ciekawe potrawy. Te ciasteczka bez spulchnienia i tak są przepyszne, a to że zabrakło w nich żurawiny odróżnia je chociaż od pozostałych owsianych ciasteczek w moim wykonaniu. Naprawdę smakują wybornie i na udowodnienie dodam, że obie moje córeczki się nimi wręcz zajadały. To, że ja i mój mąż jedliśmy je ze smakiem, to oczywiste. Skład ciastek jest bardzo dobry, więc nadadzą się dla każdego, nawet tych żyjących bardzo zdrowo. Proste i szybkie do zrobienia. Serdeczne polecamy.

ciasteczka orkiszowo - owsiane

Składniki:
  • 200 g masła,
  • 2 szklanki maki orkiszowej,
  • 2 jajka,
  • 6 łyżek cukru brązowego,
  • 2 łyżki cukru waniliowego,
  • 6 łyżek jogurtu typu greckiego,
  • 1 łyżka cynamonu,
  • 1 łyżeczka kardamonu,
  • 3 łyżki otrąb owsianych,
  • 6 łyżek płatków owsianych,
  • 3 łyżki siemienia lnianego;

Wszystkie składniki umieścić w misce i wymieszać mikserem. 


Nakładać za pomocą dwóch łyżek  na formę wyłożona papierem, tworzą. 


Piec około 15 minut w temperaturze 175 st. C.
Z powyższych proporcji wyszło 38 sztuk ciastek, upieczonych na dwie tury.


Komentarze