Ciasto marcepanowe z czekoladą

Została mi jeszcze jedna porcja masy marcepanowej i trzeba było z niej coś wyczarować. No i wymyśliłam, takie niby zwykłe ciasto marcepanowe, do którego dorzuciłam kawałki gorzkiej czekolady. Ciasto posypałam płatkami migdała.  Po upieczeniu i wystudzeniu pokryłam je cukrem pudrem. No właśnie, niby zwykłe, ale ciacho pierwsza klasa. Szczególnie jak ktoś docenia znakomity i wyborny smak marcepanu. Najlepsze w tym cieście jest to że robi się je błyskawicznie, bardzo prosto, a efekt jest doskonały. Spróbujcie sami. My się nim zajadaliśmy wszyscy.

Ciasto marcepanowe z czekoladą

Składniki:
  • 200 g masła,
  • 200 g masy marcepanowej,
  • ¾ szklanki cukru (150g),
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego,
  • 5 jajek,
  • szklanka maki (170g),
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 100 g czekolady gorzkiej posiekanej;
Do posypania
  • 50 g płatków migdała,
  • 2 łyżki cukru pudru;

Masło i marcepan pokroić w kostkę, wrzucić do miski.


Zmiksować. Dodać cukier i ekstrakt, wymieszać. Miksując dodawać po 1 jajku i mieszać po każdym około minuty. 


Następnie wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać mikserem. Na końcu wsypać pokrojoną lub rozdrobnioną w blenderze czekoladę i wymieszać łyżką.


Ciasto przełożyć do podłużnej blachy o długości 30 cm. Wierzch obsypać płatkami migdała.


Piec około 40-50 minut w temperaturze 175 st. C.
Studzić przy uchylonych drzwiach piekarnika.
Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.



Komentarze

  1. Ciasto zapowiada się niezwykle apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że tak uważasz. Dziękuję. :-)

      Usuń
  2. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja bardzo dziękuję. :-) Zapraszam częściej.

      Usuń

Prześlij komentarz