Ciasto z brzoskwiniami

Błyskawiczne do zrobienia i bardzo smaczne ciasto. Uda się upiec każdemu, bo tu najzwyczajniej nie ma co nie wyjść. Składniki ciasta to podwojona proporcja „najłatwiejszego ciasta w świecie” z piosenki dla dzieci. Oczywiście margaryna została zastąpiona masłem, a proszek do pieczenia zredukowany do minimum. Dla zminimalizowania zmywania wszystkie składniki wrzuciłam do garnka, w którym roztapiałam masło. Poza tymi modyfikacjami to już wykapane „najłatwiejsze ciasto w świecie”. ;-) Z racji tego, że teraz nie sezon na śliwki, dodałam brzoskwinie z puszki, a żeby jeszcze uatrakcyjnić posypałam je serkiem almette. Jakie to było smaczne ciasto, nawet sobie nie wyobrażacie. Po prostu znakomite, a co najważniejsze proste i szybkie do zrobienia.  Dodam jeszcze tylko, że polecam upiec w okrągłej blaszce (średnica 21 cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Nadaje to ciekawą formę.

ciasto z brzoskwiniami
Składniki:
  • 200 g masła,
  • 2 szklanki mąki pszennej (340g),
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 4 jajka,
  • ¾ szklanki cukru (150g),
  • 3 łyżki cukru waniliowego,
  • puszka brzoskwiń,
  • serek śmietankowy typu almette 150 g;

Masło roztopić w rondelku. Do lekko przestudzonego masła wsypać mąkę i proszek i wymieszać. 


Jajka rozbełtać i połączyć z cukrami obu typów. Do masy wlać jajka i wymieszać. 


Część ciasta (około połowy) przelać na dno okrągłej blachy o średnicy 20 cm. Na cieście ułożyć pokrojone brzoskwinie. Na brzoskwinie pokruszyć serek. 


Całość przykryć pozostałym ciastem. 


Piec około 50 minut w temperaturze 175 st. C.


Studzić przy uchylonych drzwiczkach piekarnika.

Komentarze

Prześlij komentarz