Trufle z masłem orzechowym

Naszła mnie chęć na połączenie czekolady i masła orzechowego. W internecie wyczytałam, że Amerykanie robią czekoladki z masła orzechowego, czekolady i serka mascarpone. Nie zaglądałam już do szczegółów, te informacje mi wystarczyły. Rozpuściłam te składniki na parze, dodałam jeszcze trochę cukru pudru. Roztopioną masę wystudziłam, następnie chłodziłam przez 3 godziny. Masa jest bardzo gęsta, fantastycznie się formuje. Trufle obtoczyłam w posypce czekoladowej. Smakują znakomicie. Następnego dnia są jeszcze lepsze, bo smak czekolady fantastycznie przenika się z masłem orzechowym. Pychota. Zajadaliśmy się czekoladkami wszyscy. No i jestem pod ogromnym wrażeniem konsystencji, bo czekoladki  są bardzo twarde. Oczywiście należy je przechowywać w lodówce. Spróbujcie koniecznie.

trufle z masłem orzechowym
Składniki:
  • 200 g gorzkiej czekolady,
  • 200 g masła orzechowego,
  • 250 g serka mascarpone,
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • posypka czekoladowa do obtoczenia;

W większym garnku zagrzać wodę. Umieścić w nim metalowa miskę lub mniejszy garnek z połamaną na kostki czekoladą, masłem orzechowym i serkiem. 


Roztapiać składniki, mieszając. 


Gdy będą płynne wsypać cukier puder, wymieszać. 


Zdjąć z ognia i wystudzić. Następnie wstawić naczynie z masą do lodówki na około 3 godziny. Po schłodzeniu masy nabierać łyżką porcje i formować z nich kulki. Obtaczać je w posypce. 


Trufle schłodzić jeszcze przed podaniem. Smacznego.


Komentarze

  1. Wieki już nie jadłam trufli, a Twoje wyglądają mega pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :-) Powiem Ci, że ja raptem kilka miesięcy temu zaczęłam sama robić trufle. Od tego czasu nie moge przestać. ;-)

      Usuń
  2. Pozwolisz, że się wirtualnie poczęstuję?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz